winniehurst

Alla inlägg den 30 september 2012

Av Marianne - 30 september 2012 23:50


Och Å som i Ånna!

 

I helgen hade jag äran att få spendera dryga dygnet med jordens trevligaste rottweiler, LP1 SE UCH Garpenborg's Ånna!

Är man svensk champion och rottis (för det är ju som bekant inte helt enkelt att erövra titeln inom rasen) så vore det ju dumt att inte åtminstone försöka knipa åt sig även den finska championtiteln - så Ånna, jag och Herr Ryss åkte till Åland. Ett excellent och en 3:e placering i championklassen, slagen av två verkligen jättefina tikar, blev resultatet. Men inte deppade vi ihop för det, och det tror jag inte hennes kära uppfödare eller ägare gjorde heller. Friskt vågat - ibland funkar det, ibland inte :-)

Vi hade en supermysig resa med, förutom en trevlig utställningsdag, Ånna-mys i husbilen och promenader i den Åländska naturen där den 6-åriga damen spontant visade mig sina balanskonst-färdigheter och andra trix en väluppfostrad rottis minsann kan :-) Vi connectade fort, Ånna & jag, ni vet sådär så att det känns som om man känt och levt tillsammans hela livet... En ganska mäktig känsla faktiskt.

Fantastiska hund!  


Är hon inte ljuvlig? En bild från i våras, från Västerås, där hon tog sitt sista cert, blev champion & BIM. Fotograf: en tårögd Madame Garpenborg :-)


Roligt var det också att få umgås lite med Ullis & Kiina, Nicolaijs dotter. Det var ett tag sen nu, det går alldeles för länge mellan gångerna vi träffas. Så himla tråkigt bara att det visade sig att Kiina inte mår riktigt bra - jag håller alla tummar i världen & tänker på er, det vet ni!  


Av Marianne - 30 september 2012 02:04

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Hade tänkt plocka med mig lite havtorn, men trädet som var smockfullt av små c-vitaminbomber en månad tidigare var nu helt kalt från bär... Byns fåglar lär ha fått sin vitaminkick iallafall :-)

 

TACK NINA, än en gång, för lånet av ditt underbara hus!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards