winniehurst

Direktlänk till inlägg 7 december 2008

Stora Stockholm - lördag

Av Marianne - 7 december 2008 00:59

Japp, så var dagen avklarad! Med hjälp av de febernedsättande små tabletterna och det vanliga utställningsadrenalinet överlevde jag, även om jag sov gott några timmar när jag kom hem - efter sedvanligt hundpyssel och lite utställningsskvaller i telefon.


Korthårig vorsteh gick först i sin ring vilket var otroligt skönt - ingen lång väntan och tid över för att strosa runt och kolla läget, lite shopping osv innan hemresa. Ella placerades 5:a i Bästa Tikklassen med ck, absolut helt ok med tanke på deltagande hundar och denna utställnings dignitet. Hon är sååå mysig att ha med sig på utställning, Den Bruna Faran. Hoppas bubble gum-tuggbenet du fick med dig hem var till belåtenhet!

Riesenbedömningen missade jag, såklart, men såg nog de flesta deltagande runt ringen ändå när jag kikade förbi - och jag har ju fått det mesta rapporterat för mig ändå. Tack Ullis för ovärderlig info ;-)


För övrigt blev jag livsfarligt förälskad i de franska bulldoggarna i rasmontern... Hur kan man annat när man möter något dylikt?! Frallavalpen på bilden är dock oskyldig till mitt bankande hjärta, bara en illustration över de ljuvliga varelser vi träffade idag :-)

 
 
Sofia

Sofia

7 december 2008 17:08

åh, dom är ju för söta!!! hade gärna plockat med mig den där lilla brindletiken som stod utanför montern igår

http://www.alfonz.se

 
Ingen bild

Ullis

7 december 2008 19:26

Varsågod :-)
Hade ju inte gjort ngt om det hade varit lite mer riesen på plats Kinna t ex!!!!!!!
Å en och annan spanjorska :-)
Men nästa år kanske... om jag inte lyckats med att flå hunden med de nya "mördar" verktygen :-)
Har för mig att Ipren var din bästa vän förra året med :-)
Krya på dig

Kram Ullis

 
Ingen bild

Marianne

7 december 2008 19:42

Nä, förra året var jag väl inte sjuk heller... Måste varit året innan... Nej, det var ju då jag hade trampat på en spik *asg* Släpade mig dit gjorde jag iaf :-)

 
Maria

Maria

8 december 2008 20:33

Åh, då är vi två. Kanske vi borde utöka våra rasregister med små goda frallor :-)

http://www.garpenborg.se

 
Ingen bild

Agneta

9 december 2008 10:07

Skulle absolut inte tacka nej till en fralla jag heller ;-)Kanske blir så nån dag då jag blir gammal...men har ju inte fyllt 50 ännu så än är jag ung tycker jag, även fast jag blir påmind av ålder lite då och då av min gode vän Marianne då hon beskriver folk så här..."en gammal tråkig kärring i 50-års åldern"....hmmm

 
Ingen bild

Marianne

9 december 2008 10:45

OOOOPS... Men hon va en gammal tråkig kärring ju... Säkert 55 dessutom ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne - 7 september 2013 10:06


   För alla er som inte riktigt vågar ta steget fullt ut och börja BARFa på riktigt - Mush har ett gäng superprodukter att erbjuda! Hämta en gratis provpåse här: http://www.mushbarf.com/sv/eform/submit/gratis-maltid   Läs gärna mer om fin...

Av Marianne - 29 juli 2013 00:24


Att förtränga och vägra inse de fakta som travas upp framför ögonen på en är något människan är bra på. En del av mig vill köra på den linjen, men hjärnhalvan som lagrar minnen och erfarenheter kämpar emot.Så nu sitter jag här och fyller i papper eft...

Av Marianne - 28 juli 2013 08:03


Ja, fråga Ryssen - han svälter!

Av Marianne - 28 juli 2013 02:19


gör det som varit så ohyggligt levande igen - på gott och ont kanske...   “If having a soul means being able to feel love and loyalty and gratitude, then animals are better off than a lot of humans.” - James Herriot -    ...

Av Marianne - 28 juli 2013 00:17

Snygga & med vinnarskallar! BILDER FRÅN HUNDLÖPET         ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards