winniehurst

Alla inlägg den 3 december 2009

Av Marianne - 3 december 2009 01:10

Är det något jag avskyr så är det oärliga, lögnaktiga, svekfulla människor som sticker kniven i ryggen på en så fort man vänder ryggen till - för att sekunden senare växla om till idel leenden och smördrypande kommentarer. Människor som fyller en med lögner maskerade av falsk vänskap och falsk omtänksamhet. Människor som utnyttjar, manipulerar och spelar fula spel. 

I hundvärlden finns det många av den sorten, även om det naturligtvis finns ärliga, trevliga och helt underbara människor ibland oss också - och det är väl därför man trots allt fortfarande håller sig kvar och inte har börjat föda upp vandrande pinnar, ägnar sig åt kackerlacks-race eller samlar på suddgummin istället. Ja, förutom kärleken till hundarna då förstås.

Men nu börjar jag få nog! Varför kan man inte bara strunta i dem? Inte låta dem påverka en? För egentligen tycker jag ju synd om dessa människor! Det måste vara ett oerhört fattigt liv de lever, ett liv utan verklig vänskap och äkta relationer. Ett oerhört ansträngande leverne måste det vara att ständigt behöva hålla masken uppe, vara på sin vakt och komma ihåg vad man sagt i vilken situation och till vem. Tragiskt. Jag avundas då inte dessa människor.


Nä hörrni, nu tänker jag krypa till sängs, och jag tänker sova rofyllt, gott och länge :-) 

Natti natti   

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards