winniehurst

Direktlänk till inlägg 30 juli 2010

2 veckor & 4 dagar...

Av Marianne - 30 juli 2010 21:20

2 veckor & 4 dagar har gått sedan jag var tvungen att fatta ett av de svåraste beslut jag tagit i hela mitt liv... 2 veckor & 4 dagar utan min solstråle, min vackra prinsessa, min älskade Julia...

Det man blir så otroligt smärtsamt medveten om är hur närvarande hon var i allt, hur otroligt stor plats hon tog i livet. Hennes läten, hennes värme, glädjen... Det finns inte längre. Det är tyst och tomt - och jag avskyr det!!!

Ändå går det bättre nu, men vissa stunder.......


Igor har slutat leta. Han sätter sig inte längre mitt i alltihop och ylar rätt ut mot ingenstans. Däremot har han adopterat Julias halshuggna gosedjurskanin och bär med sig den sargade mjukisdjurskroppen överallt - ut på promenad, in i bilen, ut ur bilen, när han skall sova, t o m upp på trimbordet! Lilla gubben...


Fick iallafall ändan ur och började göra iordning Den Ryske inför en eventuell utställningsdebut här framöver. Det hela kändes mest som ett stort oövervinnerligt 'måste', men efter att grovjobbet och badet var klart och man kunde skönja den stilige pojken han faktiskt är, så kände jag mig faktiskt lite, lite taggad. Så vem vet, kanske kommer jag att hitta tillbaks till glädjen i hunderiet igen? Time will tell, I guess...

 

Rysspojken med ett helt annat gosedjur - som dock inte fick leva längre än 3 sekunder ;-)

  



 
 
Hanne

Hanne

31 juli 2010 07:21

Ibland behöver man ta välbehövlig time-out och vänta på att energin återvänder. Förskräckligt kul att du kommer till Eskilstuna och Vilsta! Håll utkik efter den udda kombinationen Hanne-Anna-Brun nakenhund-gul jaktlabbe-galen minibulla!

Vi ska hålla utkik efter dig, tar du herr Ryss med dig? *nyfis*

http://kennelskybar.bloggplatsen.se

 
Anita och Åke

Anita och Åke

1 augusti 2010 11:00

Du ska veta att vi känner med dig, även om vi inte riktigt vågar tänka tanken att vara i din situation vad gäller våra hundar, men vi försöker att njuta av varje dag med våra vänner.
Hoppas att vi kan träffas snart med våra ryssar.

Kram
Anita o kennelpojken

http://www.angelryd.se

 
Sofia

Sofia

12 augusti 2010 21:49

Jag förstår hur du känner dig. Ens hundar kommer så otroligt nära och är en sådan stor del av ens liv att det tomrummet blir enormt när dom inte längre finns där.
Du tog ett starkt beslut och din Julia skulle säkert tacka dig om hon kunde för din kärlek och ditt osjälviska beslut.

Stor tröstkram till dej!

http://www.fievelsblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne - 7 september 2013 10:06


   För alla er som inte riktigt vågar ta steget fullt ut och börja BARFa på riktigt - Mush har ett gäng superprodukter att erbjuda! Hämta en gratis provpåse här: http://www.mushbarf.com/sv/eform/submit/gratis-maltid   Läs gärna mer om fin...

Av Marianne - 29 juli 2013 00:24


Att förtränga och vägra inse de fakta som travas upp framför ögonen på en är något människan är bra på. En del av mig vill köra på den linjen, men hjärnhalvan som lagrar minnen och erfarenheter kämpar emot.Så nu sitter jag här och fyller i papper eft...

Av Marianne - 28 juli 2013 08:03


Ja, fråga Ryssen - han svälter!

Av Marianne - 28 juli 2013 02:19


gör det som varit så ohyggligt levande igen - på gott och ont kanske...   “If having a soul means being able to feel love and loyalty and gratitude, then animals are better off than a lot of humans.” - James Herriot -    ...

Av Marianne - 28 juli 2013 00:17

Snygga & med vinnarskallar! BILDER FRÅN HUNDLÖPET         ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards