winniehurst

Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

7 år idag!!!

Av Marianne - 28 februari 2010 02:42

Japp, det blir hon - vackraste, goaste, härligaste Julia!  

Och de tre utropstecknen i rubriken är där just för att vi, för 1½ år sedan när hennes epilepsi bröt ut, nog inte var många som trodde att hon skulle få uppleva sin  7-årsdag. Men fortfarande är hon här och det i allra högsta grad - i detta nu ligger hon här tätt bredvid mig i soffan och snarkar så gott, mitt hjärta.


Här under kvällen fick jag dock lite skrämselhicka... Julia visade redan under eftermiddagen tecken på att allt inte var riktigt 100, och framemot kvällen visade hon symptom på vad som kan betyda att levern inte fungerar riktigt som den skall - gulaktiga ögonvitor, hon kissade mörkbrunt etc. Detta kan vara en biverkning av medicinen. Hjärtat var långt uppe i halsgropen kan jag lova! Jag brukar kunna hålla paniken stången i såna här situationer, men den här gången var det svårt... 

Efter samtal med hennes veterinär kände jag mig dock lite lugnare. Att åka in med henne akut en lördag kväll/natt (vilket ju då hade blivit Ultuna och det undviker jag helst...) hade ju inte lett till så mycket mer än inläggning, och den stressen behöver hon verkligen inte. Och hon var/är inte märkbart dålig. Provtagning kan ju faktiskt vänta åtminstone till imorgon. Så jag håller henne under björnkoll under natten och morgonen, ringer veterinären under förmiddagen, så bestämmer vi då om vi kan avvakta ända till måndag. Underbart med en veterinär man alltid kan höra av sig till när man är orolig - och som tar ens "nojjor" på allvar!


Så håll tummarna nu för att det här bara är något tillfälligt, något som går att fixa!!!

Vi vill faktiskt ha den här leende damen kvar hos oss ett bra tag till!


Grymt söt var hon som liten bäbis, min älskade Julia:

 

Och 1 år senare, för nästan exakt 6 år sedan idag, hade hon vuxit till sig och blivit en riktig skönhet minsann:

 

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN

   Prinsessan Julia!         

 
 
Ingen bild

Agneta

28 februari 2010 16:43

Många GRATTIS-PUSSAR & KRAMAR till världens sötaste prinsessa!!! HURRA HURRA HURRAAAA :)

 
Ingen bild

ullis o sockan

28 februari 2010 19:25

Grattis lilla söta Julia!! Jag tror att semla är bra när levern spökar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne - 7 september 2013 10:06


   För alla er som inte riktigt vågar ta steget fullt ut och börja BARFa på riktigt - Mush har ett gäng superprodukter att erbjuda! Hämta en gratis provpåse här: http://www.mushbarf.com/sv/eform/submit/gratis-maltid   Läs gärna mer om fin...

Av Marianne - 29 juli 2013 00:24


Att förtränga och vägra inse de fakta som travas upp framför ögonen på en är något människan är bra på. En del av mig vill köra på den linjen, men hjärnhalvan som lagrar minnen och erfarenheter kämpar emot.Så nu sitter jag här och fyller i papper eft...

Av Marianne - 28 juli 2013 08:03


Ja, fråga Ryssen - han svälter!

Av Marianne - 28 juli 2013 02:19


gör det som varit så ohyggligt levande igen - på gott och ont kanske...   “If having a soul means being able to feel love and loyalty and gratitude, then animals are better off than a lot of humans.” - James Herriot -    ...

Av Marianne - 28 juli 2013 00:17

Snygga & med vinnarskallar! BILDER FRÅN HUNDLÖPET         ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards