winniehurst

Direktlänk till inlägg 15 mars 2012

31 provrör...

Av Marianne - 15 mars 2012 23:11

med rödaste svenskt staffeblod har anlänt till epilepsiforskarna i Finland - bekräftelsemailet med ett stort tack för vår hjälp damp ner i min mailbox häromdagen.


Vid närmare eftertanke är det faktiskt ganska fantastiskt... Nästan 60 staffar var anmälda till Sollentuna-utställningen förrförra helgen. Av de hade ett 10-tal lämnat sitt bidrag till forskningen redan tidigare. Och ändå lyckades vi få ihop hela 31 blodprov under dagen. Dessutom tog sig några hundägare med sina hundar till Rackethallen enkom för att lämna sitt bidrag till forskningen - av dem några extra viktiga bidrag/individer.

 

STAFFEFOLK ÄGER - SÅ ÄR DET! :-)

 

Bilden från Sollentuna nedan har jag helt fräckt stulit - skrik på mig bara, familjen Cometstaff ;-)

Fotograf: Thomas Mets.

 

Idag har ca 130-140 svenska staffordshire bullterrier bidragit med sitt alldeles egna DNA till den så viktiga epilepsiforskningen, och jag - och klubben - är stolta. Grymt stolta över er alla!


 
 
Tina

Tina

16 mars 2012 12:09

Grymt bra jobbat!
Jag blir stolt över det enagagemang staffeägarna visar, genom att lämna blod till en så viktig sak!
Jättebra!

http://www.tinric.com

 
danne

danne

17 mars 2012 10:03

Härliga siffror, sådant värmer!
Kram på dej idag!

http://kennelsacredheart.blogspot.se

Marianne

17 mars 2012 11:54

Och utan dig hade det inte blivit av!

kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne - 7 september 2013 10:06


   För alla er som inte riktigt vågar ta steget fullt ut och börja BARFa på riktigt - Mush har ett gäng superprodukter att erbjuda! Hämta en gratis provpåse här: http://www.mushbarf.com/sv/eform/submit/gratis-maltid   Läs gärna mer om fin...

Av Marianne - 29 juli 2013 00:24


Att förtränga och vägra inse de fakta som travas upp framför ögonen på en är något människan är bra på. En del av mig vill köra på den linjen, men hjärnhalvan som lagrar minnen och erfarenheter kämpar emot.Så nu sitter jag här och fyller i papper eft...

Av Marianne - 28 juli 2013 08:03


Ja, fråga Ryssen - han svälter!

Av Marianne - 28 juli 2013 02:19


gör det som varit så ohyggligt levande igen - på gott och ont kanske...   “If having a soul means being able to feel love and loyalty and gratitude, then animals are better off than a lot of humans.” - James Herriot -    ...

Av Marianne - 28 juli 2013 00:17

Snygga & med vinnarskallar! BILDER FRÅN HUNDLÖPET         ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards