winniehurst

Direktlänk till inlägg 10 juni 2009

Koskräck? JA!!!

Av Marianne - 10 juni 2009 13:51

Igår kväll och idag på morgonen skulle jag hjälpa min kompis Maria med hennes hundar - ta ut och rasta dem, ge dem mat och lite sånt. Maria bor i en kohage! Torpet är hur gulligt som helst, men för att komma dit måste man ta sig igenom hagen där X antal kor (eller det är nog ungdjur tror jag) lever och betar och helt enkelt EXISTERAR - och jag är inte speciellt förtjust i kosläktet...

Igår kväll gick det bra på väg upp till torpet. Kossorna höll sig på betryggande avstånd, upptagna med vad det nu är kor sysselsätter sig med. Men när jag skulle därifrån..... Djuren kom närmare och närmare, jag gick snabbare och snabbare, mina förföljare ökade takten de också, mitt arma hjärta höll på att hoppa ur kroppen kändes det som... Nästan framme vid bilen var de så nära att jag kunde känna deras andedräkt i nacken... FY!

Och i morse skulle jag dit igen... Precis som kvällen innan uppehöll de sig med annat när jag med snabba steg gick upp emot det lilla torpet, men jag hade knappt hunnit släppa ut hundarna förrän de stod där, hälften av flocken på 30-40 djur - i samlad tropp, nyfiket spejandes över staketet... HUUUUUUU :-/

Jag tycker inte om kor!

 
 
Ingen bild

Maria

11 juni 2009 17:40

Dom som är så söta! men men man kan inte gilla allt :-) Dom kanske tror du tänkte mata dom? eller är det vakt-kor som släpper in men inte ut besökare *haha*

 
Ingen bild

Sofia

11 juni 2009 19:17

Ha ha ha ha... Jag dör!! Jag har oxå blivit jagade av unddjur. Fast jag gjorde det självmant. Jag skrattade så jag höll på dö.

 
Ingen bild

Marianne

11 juni 2009 20:25

Ja du är ju inte klok du heller, Sofia ;-) Kor är ondskefulla varelser!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne - 7 september 2013 10:06


   För alla er som inte riktigt vågar ta steget fullt ut och börja BARFa på riktigt - Mush har ett gäng superprodukter att erbjuda! Hämta en gratis provpåse här: http://www.mushbarf.com/sv/eform/submit/gratis-maltid   Läs gärna mer om fin...

Av Marianne - 29 juli 2013 00:24


Att förtränga och vägra inse de fakta som travas upp framför ögonen på en är något människan är bra på. En del av mig vill köra på den linjen, men hjärnhalvan som lagrar minnen och erfarenheter kämpar emot.Så nu sitter jag här och fyller i papper eft...

Av Marianne - 28 juli 2013 08:03


Ja, fråga Ryssen - han svälter!

Av Marianne - 28 juli 2013 02:19


gör det som varit så ohyggligt levande igen - på gott och ont kanske...   “If having a soul means being able to feel love and loyalty and gratitude, then animals are better off than a lot of humans.” - James Herriot -    ...

Av Marianne - 28 juli 2013 00:17

Snygga & med vinnarskallar! BILDER FRÅN HUNDLÖPET         ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards