winniehurst

Alla inlägg den 15 maj 2009

Av Marianne - 15 maj 2009 22:32

för några veckor sedan, sprang jag på Ullis & Sockan (W Moon Unit Z).

Även Karin & Svante var där och ställde Disa, en dotter till deras Elva (W Sacred Spirit). Grattis till Disas ck!

Tyvärr fastnade bara Sockan på bild - hon har en förmåga att göra det, den tjejen ;)

Av Marianne - 15 maj 2009 19:16

och vårt Monster ;-)

(Ja, jag lovar... Jag skall ta tag i hans päls nu i helgen...)

Av Marianne - 15 maj 2009 19:11

Julia vet minsann att bilen är fullastad med färskfoder, revben, lite kalkonhalsar och några tjurmuskler - och anser förmodligen att allt det goda är enbart till henne :-)


Nu är det ju inte riktigt så, däremot är en av kartongerna införskaffad enbart till min lilla Prinsessa. Julia kommer att få testa Bravo Special under den närmaste månaden, fetthalten är låg (hälften så mycket som i de två andra varianterna) men trots det med helt ok proteinhalt. Vi håller tummarna för att det kommer att funka för damen.

Jag har ju gett färskfoder tidigare, för några år sedan, men av olika anledningar gick jag tillbaks till torrfoder - främst pga det praktiska i torrfoderhanteringen samt att det krävs ganska så enormt frysutrymme för den färska maten. Iallafall när man har flera, och stora!, hundar.

Hur som helst, jag körde igång med färskfoder (tillsammans med lite torrfoder) till Igor för 3 månader sen och både Igor och jag är bara så grymt nöjda! I ett par veckor nu har även Liam smaskat Bravo Plus, och tro't eller ej men hans überkänsliga mage älskar den nya dieten! Hundmatskostnaden per månad sjunker faktiskt ganska rejält med färskfoder - en välkommen bonus när man har två hungriga jättar i huset... Dessutom upplever jag pojkarna så otroligt mycket nöjdare trots att mängden i matskålen inte alls ser ut att kunna mätta de stora skäggiga slynglarna.

Så självklart måste ju även min älskade Julia få prova!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards