winniehurst

Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Marianne - 22 maj 2009 11:46

Varje gång Nicolaijs resp Julias ungar presterar något, och varje gång jag får rapporter om deras vardag och hur det går för dem här i livet - ja, varje gång blir jag lika glad och stolt och varm i hjärtat. Likväl gör det lika ont och likväl är det lika jobbigt för mig, som det är för deras uppfödare, när något går snett - sjukdomar, skador och annat elände. Att jag inte själv står som uppfödare för just de här individerna spelar mindre roll. Knäppt? Förmodligen! Men det bryr jag mig inte om :) Jag har ändå följt de här liven ända sedan allra första början, ända sedan de blev till, och när det gäller Julias Z-ungar var jag ju med redan vid planeringsstadiet och såg dem även komma till världen - det glömmer man inte... När sedan livet spelar sina fula spratt och sätter stopp för alla förhoppningar och planer man under lång tid haft - ja, då känns det ändå underbart att dessa "barnbarn" finns!


Tack Ullis & Maria för att jag får vara delaktig!


Mina ögonstenar, mamma Julia (World Terrier Show -08) & pappa Nicolaij (förbereder sig inför vad som kom att bli hans sista utställning):

Av Marianne - 22 maj 2009 11:37

Sista pinnen för Nosa (Garpenborg's Zsazsa) i Hoppklass 2 och dessutom med vinst - nu är det fina paret uppflyttade till klass 3! Sååååå roligt!!!!!

Läs mer om/se loppet:  http://elinshunderi.blogspot.com/2009/05/agilitytavling-i-vadstena.html



Varma grattiskramar till er båda från "mormor" :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards